فصل خوب کودکی

سرگرمی مادر و دختر 2

1393/4/5 1:33
نویسنده : لیلا
273 بازدید
اشتراک گذاری

سلام،یه قسمتی از این روزهامون رو مینویسم

 

شماره یک

پنج شش ماه پیش بود یا بیشتر نمی دونم،برای یاد دادن شمارش یه سری پایه درست کردم(نه در اون سن،برای بعد ها)

با گچ و چوب بستنی دایتی (چوب گرد) و قالب پنیر خامه ایی

 

 

 

بعد از این که گچ خشک شد (گچ زود می گیره اما برای اطمینان یه روز صبر کردم) با چند ضربه از قالب بیرون میاد

 

 

تا چند هفته پیش این پایه ها رنگ نداشت،با این حال پرنیان هر روز با اینا سرگرم میشد

(این مهره هارو از کتاب فروشی رشد اهواز خریدم،قبل از اینکه پیدا کنم میخواستم با در بطری اینکارو کنم که بهترش رو پیدا کردم)

سبز و قرمز رو خودم رنگ کردم

زرد رو  بانو پری زحمتشو کشید

 

 

بعدش دیدم خیلی خوشش اومده چیزای دیگه دادم رنگ کنه

 

اونن دو تا پایه رو هم گذاشتم هفته های بعد یرنیان خودش رنگ کنه.

شماره دو

برای پرنیان خمیر بازی سبز درست کرده بودم

یه قورباغه هم کشیدم رو مقوا و دایره های سفید روش چسبوندم که گلوله های خمیر سبز رو روش بزاره

 

 

ایده اش رو از سایت http://www.learning4kids.net/ که برای آموزش شمارش بود گرفتم

البته اونجا دایره سفید نداشت

بعدا یاد کار با دات پینت افتادم و داخل دایره ها حرف f نشتم که اول کلمه فراگ هست

من اون کار رو با برگه هایی که برای کار با دات پینت هست ترکیب کردم

(قبلا از سایت خوبه نهال کودکی http://nahaal.com/blog/ با دات پینت آشنا شدم)

اما چون دات پینت پیدا نکردیم

با ماژیک کار کردیم

 

پرنیان با ماژیک این دایره هارو پر میکنه

فعلا همین سه تا رو کار کردم

که مورد استقبال شدید پرنیان واقع شد :)

( از این سایت http://www.1plus1plus1equals1.com/TotSchoolPrintables.htm   میتونین برگه برای کار با دات پینت پرینت بگیرید)

شماره سه

از سایت کاغذ رنگی کا زیر رو دیدم و درست کردم اما پرنیان اصلا استقبال نکرد!!!

برای ساختن اشکال هندسی 

 

آهنربا می چسبونیم بهش و میزنیم به در یخچال یه هر جای دیگه که بشه.

شماره چهار

پرنیان یک دو ماه که به ماهی علاقه نشون میده

یه بخشیش واسه اینه که یکی دو ماه پیش که رفتیم شمال  مامانم براش ماهی می کشید

اونم خط خطی هایی می کشه و می گه ماییییی

عموی مهربون پرنیان هم یه پوستر بزرگ از ماهی های جنوب بهمون داد

که زدیم به در اتاق پرنیان

این شد که تصمیم گرفتم بقیه حیوانات دریایی رو بهش یاد بدم

از سایت خوب kizclub.com   یه برگه پرینت گرفتم که فک کنم پنج تا موجود دریایی رو داشت بقیه رو از گوگل گرفتم

عکس هارو بریدم

رنگ کردم

روی مقوا چسبوندم

چسب کفش از خرازی خریدم(دو لا) یه رو رو زیر عکس و یه روی دیگه روی مقوا چسبوندم

پازل شد (پرنیان بازی هایی که مثل پازل باشه خیلی دوست داره)

 

 

علت اینکه انگلیسی مینویسم اینه که فکر میکنم فارسیش رو به هر حال یاد میگیره

انگلیسی مینویسم که چشمش آشنا بشه

هم اسم فارسی رو می گم، هم انگلیسی (بیشتر فارسی) اون هم فقط چون گوشش آشنا بشه

تو هیچ کدوم هیچ اجباری  به یاد گیری نیس

همیشه خودش یه بازی رو میاره که سرگرم بشیم

تنها انگیزه ی من یادگیری غیر مستقیمه

هیچ چیز مهم تر از لذت بردن یه دونه دخترم نیست.

پسندها (1)

نظرات (0)